Mi a Te szeretetnyelved? Tesztünkből megtudhatod!


Az öt szeretetnyelv

Személyiségünket felfoghatjuk egy benzinmotorként, amelynek működéséhez rendszeresen szükség van üzemanyagra. Az ember számára a szeretet jelenti az említett hajtóanyagot, amely lehetővé teszi személyisége kiteljesedését. A házasságban a házastársak feladata egymás "szeretettankjának" feltöltése, az-az a cél, a szeretet kölcsönös kinyilvánítása. Talán megéltük már, amikor egy gondosan kiválasztott ajándéknak vagy egy meglepetésként elvégzett házimunkának társunk nem igazán örült. A félreértések és sokszor a csalódások hátterében az áll, hogy szeretetünket nem partnerünk személyre szabott "szeretetnyelén" fejezzük ki. Gary Chapman, amerikai keresztény családterapeuta 20 éves tanácsadói tapasztalata alapján 5 szeretetnyelv típust állapított meg: elismerő szavak, minőségi idő, ajándékozás, szívességek, testi érintés.


Mi a Te szeretetnyelved? Töltsd ki a tesztet:

1.Szeretem, ha elismerésben részesítenek. A
Szeretem, ha megölelnek. E

2.Szeretek kettesben lenni azzal, aki fontos számomra. B
Amikor segítséget kapok valakitől, érzem, hogy szeret. D

3.Szeretek ajándékot kapni. C
Szeretek találkozni a barátaimmal. B

4.Akkor érzem, hogy valaki szeret, amikor segít nekem valamiben. D
Akkor érzem, hogy valaki szeret, amikor megérint. E

5.Ha egy barátom átölel, érzem, hogy szeret. E
Ha egy barátomtól ajándékot kapok, érzem, hogy szeret. C

6.Szeretek közös programot csinálni a barátaimmal. B
Szeretem megérinteni azokat az embereket, akik fontosak számomra. E

7.A szeretet látható jelképei (az ajándékok) sokat jelentenek nekem. C
Az elismerő szavak szeretetet közvetítenek számomra. A

8.Szeretem a fizikai közelségét érezni azoknak, akik fontosak számomra. E
Szeretem, ha megdicsérik a külsőmet. A

9.Szeretek együtt időzni a barátaimmal és a számomra fontos
személyekkel. B
Szeretek ajándékot kapni a barátaimtól. C

10.Az elfogadást kifejező szavak nagyon fontosak számomra. A
Ha valaki segít nekem, tudom, hogy szeret. D

11.Szeretek közös tevékenységekben részt venni a barátaimmal és a számomra fontos emberekkel. B
Szeretem, ha kedves szavakat mondanak nekem. A

12.Jobban hat rám, amit valaki tesz, mint amit mond. D
Az ölelés összetartozást és megbecsülést fejez ki a számomra. E

13.Értékelem a dicséretet és kerülöm a kritikát. A
Sok kisebb ajándék többet jelent számomra, mint egy nagyobb. C

14.Akkor érzem közel magamat másokhoz, amikor beszélgetünk, vagy együtt csinálunk valamit. B
Közelebb érzem magam a barátaimhoz, ha gyakran megérintenek. E

15.Szeretem, ha megdicsérnek valamiért, amit tettem vagy elértem. A
Ha valaki megtesz a kedvemért olyasmit, amit nem nagyon kedvel, tudom, hogy szeret. D

16.Szeretem, ha a barátaim és a hozzám közel álló emberek megérintenek. E
Szeretem, amikor valaki őszinte érdeklődéssel hallgatja, amit mondok. B

17.Amikor valaki segít elvégezni egy feladatot, érzem, hogy szeret. D
Nagyon örülök, amikor ajándékot kapok. C

18.Szeretem, ha megdicsérik a külsőmet. A
Ha valaki időt szán arra, hogy megértse az érzéseimet, érzem, hogy szeret. B

19.Biztonságban érzem magam, amikor egy számomra fontos személy megérint. E
A szívességek szeretetet fejeznek ki számomra. D

20.Nagyra értékelem, ha valaki megtesz értem valamit. D
Szeretek olyan ajándékot kapni, amit valaki saját kezűleg készít nekem. C

21.Nagyon jól érzem magam, amikor valaki teljes figyelmével felém fordul. B
Nagyon jól érzem magam, amikor valaki szívességet tesz nekem. D

22.Ha valaki megajándékoz a születésnapomon, érzem, hogy szeret. C
Ha valaki személyes szavakkal köszönt fel a születésnapomon, érzem, hogy szeret. A

23.Ha valakitől ajándékot kapok, tudom, hogy gondol rám. C
Ha valaki segít a feladataim elvégzésében, érzem, hogy szeret. D

24.Nagyra értékelem, ha valaki türelmesen meghallgat, és nem szakít félbe. B
Nagyra értékelem, ha valaki ajándékkal emlékezik meg a különleges napokról. C

25.Szeretem, ha a számomra fontos emberek törődnek azzal, hogy segítsenek a feladataim elvégzésében. D
Szeretem a hosszú kirándulásokat a barátaim társaságában. B

26.Szeretem átölelni és megcsókolni a barátaimat, és örülök, ha ők is átölelnek és megcsókolnak. E
Örülök, ha minden különösebb ok nélkül ajándékkal lepnek meg. C

27.Szeretem, ha valaki kifejezi a megbecsülését. A
Szeretetem, ha rám néz az, akivel beszélgetek. B

28.Nagy jelentőséget tulajdonítok azoknak az ajándékoknak, amelyeket a barátaimtól kapok. C
Jó érzés, ha egy barátom, vagy valaki, akit szeretek, megérint. E

29.Amikor valaki szívesen teljesíti a kérésemet, érzem, hogy szeret. D
Ha valaki elmondja nekem, hogy nagyra becsül, érzem, hogy szeret. A

30.Mindennap szükségem van arra, hogy megérintsenek. E
Mindennap szükségem van arra, hogy megdicsérjenek. A



Összesen: A:___ B:___ C:___ D:___ E:___


A teszt értékelése:

Amelyik betűből a legtöbb szerepel, az az elsődleges szeretet-nyelved. Ha két egyforma legmagasabb pontszámú betűd van, akkor kétnyelvű vagy, vagyis mindkét szeretet-nyelvet egyformán érted. Ha a legmagasabb pontszám mellett egy vele közel azonos pontszámot is találsz, akkor az elsődleges szeretet-nyelved mellett van egy majdnem ugyanolyan fontos második szeretet-nyelved is. Ha a számodra fontos emberek is kitöltik ezt a tesztet, abból megtudhatod, hogyan tudod irántuk a leghatékonyabban kifejezni szeretetedet úgy, hogy ők is biztosan érezzék és méltányolják azt.



Ha a szeretet-nyelved:

A = Elismerő szavak 
Számodra az a legfontosabb, hogy a többiek megdicsérjenek, ha valami jót vagy hasznosat teszel, ha valamiben sikert érsz el, ha új frizurád van, ha egy szép ruha van rajtad…, egyszóval mindenért, ami a Te számodra fontos. A bókoktól szárnyakat kapsz. Szükséged van rá, hogy mások szóban fejezzék ki elismerésüket irántad, mert ebből látod igazán, hogy értékelnek. Ha pedig elbizonytalanodnál, igényled, hogy bátorító szavakkal öntsenek beléd önbizalmat szeretteid.

B = Minőségi idő 
Számodra nagyon fontos, hogy akiket igazán szeretsz, együtt legyenek Veled, és figyeljenek Rád, ahogyan Te is minden figyelmedet rájuk összpontosítod ilyenkor. Bármilyen tevékenység alkalmas lehet erre: egy kirándulás, valami közös sport, ahol együtt lehettek, egy mindkettőtöket érdeklő hobbi, vagy akár csak egy jó kiadós beszélgetés. A lényeg az, hogy ne csak egy légtérben mozogjatok, hanem valóban egymásra koncentráljatok.

C = Ajándék
Számodra mások szeretetének legegyértelműbb kifejezése az ajándék. Sokszor nem is az számít, hogy mit kapsz, és nem is az, hogy mennyibe került. Lehet az egy egészen apró dolog is, a lényeg, hogy a másik figyelmességét érezd ezáltal. Ha viszont válságos pillanatokat élsz át, a legfontosabb dolog, amit kaphatsz, a másik ember jelenléte, az hogy ott van melletted, és jelenlétével támogat.

D = Szívességek 
Számodra az jelenti mások szeretetének kimutatását, ha valamilyen szolgálatot tesznek Neked. Ha valamit kérsz a szeretteidtől, és ők azt megteszik a kedvedért, az azt mutatja számodra, hogy valóban foglalkoznak Veled, hogy tényleg fontos vagy nekik. Legyen az a házimunkában való segédkezés, egy kérés, hogy vásároljon meg valamit útban hazafelé jövet, hogy szereljen fel egy polcot, vagy hozzon be valamit a konyhából, minden azt fejezi ki a Te szemszögedből, hogy az illető, aki teljesíti, szeret Téged.

E = Testi érintés
Te elsősorban abból érzed a hozzád közel állók szeretetét, ha megérintenek Téged, például megölelnek, átkarolnak, megsimogatják a karodat vagy a hajadat, megfogják a kezedet vagy adnak egy nagy puszit. Az is lehet, hogy azt szereted a legjobban, ha megmasszírozzák a válladat vagy engedik, hogy hozzájuk bújj, és átkarolják a válladat. A lényeg az, hogy a testi közelségük révén érzed igazán, hogy a szeretteidnek fontos vagy.






Megjegyzések