Levél Édesanyámhoz


Drága Anyukám! Az életem veled kezdődött. Te voltál, aki a biztonságot jelentette nekem. Benned, belőled táplálkoztam, te biztosítottad nekem, amire szükségem volt a növekedéshez, a fejlődéshez. Eddig bele sem gondoltam abba, ez mekkora áldozat. Életet adni valakinek, aki hónapokon keresztül belőled él, lelkileg és testileg is. Egy fiatal lélek, akinek az a valóság, ami te vagy. Rajtad keresztül érkeztem a világba, nekem adtad a tested és a lelked egy részét. Ez varázslatos dolog. 


Szerintem egy gyermek soha nem lehet elég hálás a szüleinek azért, amit tőlük kapott: Életet! Minden más elenyésző ehhez képest! 


Mégis engedd meg, hogy köszönetet mondjak! Köszönetet azért, mert mikor a szíved alatt hordtál, nekem adtad az erőd és a lelked egy részét. Tápláltál, hogy növekedhessek. Rajtad keresztül érzékeltem a külvilágot. 


A megélt fájdalmaid, félelmeid, ugyanakkor minden szereteted a sajátommá vált, így kezdtem meg az utat itt a Földön. Anyukám, mindent tőled kaptam! 


Te hoztál engem világra óriási fájdalmak közepette, és én már akkor megtudtam, mit jelent harcolni az életért... 


Én is, mint minden kisgyermek, azt szerettem volna, hogy a szüleik szeressék egymást. Semmi más vágyam nem volt akkor.


Sokszor bántott a bűntudat, amiért elégedetlenkedtem. A kisgyermek, aki voltam, többet akart, jobbat akart. Olyan családot, ahol őt feltételek nélkül elfogadják és szeretik. Ahol büszkék rá…


És annak ellenére, hogy sokszor tőled is másra számítottam, benned mindig éreztem az igyekezetet. Te próbáltál minden pillanatban a legjobb tudásod szerint nevelni. Anyukám, ez nagyon nehéz lehetett neked! Elrejtve a könnyeid, a fájdalmaid, mindent próbáltál megadni nekem. Ma már tudom, hogy odaadtad mindened. 


 Ez óriási áldozat, köszönöm! 


Csodálatos volt melletted felnőni, hiszen megtanultam, milyen küzdeni az álmainkért. Megtanultam, hogy semmi nem lehetetlen, és egy anya bármit képes elviselni, ha a gyermekéről van szó. Minden elismerésem a tiéd.


Ma már nem tudok elképzelni nálad jobb édesanyát. Te tanítottál meg minden értékre, amivel rendelkezem. Mindent tőled tanultam. Általad lehetek az, aki ma vagyok! Köszönök minden tanítást, amit adtál! 


Szeretném, ha tudnád, hogy egy percre sem felejtem el, hogy honnan indultam, és mi mindenen mentem keresztül, míg ide elértem. 


Anyukám! Ma már a saját utamat járom, és ezt neked is köszönhetem! Bármi is történt a múltban, köszönettel tartozom érte! 


Nyugalom és béke van a szívemben Anyukám!


Szeretném, ha elhinnéd, hogy te is a legjobbat érdemled. És teljesen mindegy, hány éves az ember, a szeretethez sosincs késő. Boldognak lenni sosincs késő!


És szeretném megköszönni, hogy az én édesanyám vagy! Hogy a legjobb anyuka vagy a világon! Hogy a semmiből is képes voltál adni és teremteni! Köszönöm neked!


Nagyon szeretlek téged és ez mindig így lesz! Hálás vagyok, hogy mindazt, amin keresztülmentem, általad tapasztalhattam meg. 


Kívánok neked egy rendkívül boldog, hosszú életet, és azt, hogy leld örömöd bennünk mindig, és az unokáidban is. 


Köszönöm Édesanyám!


Megjegyzések